harardittlivmy

Mellandagarnas tidsfördriv

Publicerad 2011-12-28 15:41:28 i Allmänt,

Har precis lämnat Hudiksvall. Sitter på bussen mot Järvsö på order av min far. Han behövde nämligen hjälp med den nya TVn som han och mor köpt. Dock inte med att koppla in den, utan att möblera om i vardagsrummet. Med tanke på mängden tid jag lagt ner på att fundera kring alternativa lösningar för just det rummet kunde jag inte annat än att ta första bästa buss hemåt.

Lite om vad som hänt tidigare i veckan då. I söndags tog jag mig i kragen och gick upp till grannarna för att hälsa på. Där klappade vi på hästarna, drack te och pratade om många och fina barndomsminnen <3. När eftermiddagen närmade sig tog jag "den silvriga discokulan" och plockade upp Frida i Bollnäs. Vi styrde vår kos mot Söderhamn och Chris föräldrahem. Där bjöds det på middag och bubbel. Sprängmätta och glada drog vi in till stan och en förfest där jag träffade Greken (<3). Efter 1,5 år utan att ha träffats blev det många kramar och en hel del gymnasieminnen.

Jag och brudarna gjorde under natten Söderhamn osäkert och var förmodligen stans största pajasar. Måndagsmorgon var tung. Inget mer om det. Efter många timmar i Chris säng lyckades jag ta mig hem och möttes av ett strömlöst Järvsö där Gudrun härjat vilt.

Gårdagen var mest lugn tills det ramlade in 10 FIFA sugna grabbar. Då var det allt annat än lugnt på Storgatan 53 A. Jag fick tillslut lite kvinnligt sällskap då Eve kom på besök. Idag har grabbarna spelat fotbollscup och jag har agerat publik. Mysigt mellandags-tidsfördriv. Nu flyr jag fältet då grabbarna planerar att vinna cupen och fira med pompa och ståt.

Imorgon planerar jag att åka ner till Gävle för att gratta familjen Fransson/Karlsson som fyller år. Men först lite häng i Järvsö med familj och förhoppningsvis vännerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela