harardittlivmy

tentaångest och lussekatter

Publicerad 2011-12-07 00:08:27 i Allmänt,

Mitt mål med den här dagen var att jag skulle kunna lite mer om ämnet vetenskaplig metod när dagen nådde sitt slut än vad jag kunde när jag vaknade.
Så frågan är då, har jag lyckats med detta? Om vi säger så här, jag skulle nog snarare påstå att jag lyckats reda ut förvirringen kring en del begrepp bättre, än att jag besitter en massa nya kunskaper inom ämnet. Men det är långt ifrån vad jag skulle vilja kunna vid det här laget. Visst har jag väl på sätt och vis nått mitt mål, men jag är nog inte helt nöjd.

Från en sak till en helt annan: min fina och kloka vän Frida berättade en väldigt bra sak för mig idag. De hade (vet inte om de har det än faktiskt) nämligen en regel hemma hos dem som säger att man aldrig får gå och lägga sig när man är arg. Anledningen till det var att dessa aggressioner inte skulle vara det sista man kände, om man mot förmodan aldrig skulle vakna igen (det är väldigt jobbigt att bara tänka på det faktum att man kanske aldrig vaknar igen, eller att någon i sin omgivning aldrig mer gör det). För visst skulle det vara hemskt om det var så, att man somnade arg och det faktiskt var det sista man kände?

Det är en väldigt bra regel som jag också tänkte börja leva efter. Jag ska aldrig gå och lägga mig när jag är arg. Eftersom att man för det första aldrig kan garantera att man vaknar igen, och för det andra vill jag att mina sista tankar ska vara fina. Jag ska alltså försöka att alltid somna med fina tankar (samtidigt tror jag att det gör att man sover sämre/oroligare om man faktiskt är arg eller allmänt nedstämd när man somnar).

Så min för att återgå till det jag skrev i början av inlägget, med att jag inte riktigt var nöjd med dagens insats. Även om jag pluggmässigt hade kunnat prestera bättre idag, så tvivlar jag på att dagen inte hade kunnat bli bättre sällskapsmässigt. För tame tusan vad jag har skrattat idag. Detta är för att jag har så otroligt roliga och glada vänner som bjuder på sig själva och får mig att må bra.

Med dessa ord avslutar jag den här dagen och går och lägger mig, glad och ytterst tacksam för det jag har!
Godnatt vänner och alla som jag känner.
[MyFransson]


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela