harardittlivmy

Blixtar och dunder...

Publicerad 2011-06-01 00:44:42 i Allmänt,

... magiska under! Har under en 30 minuters period beskådat det värsta ovädret i hela mitt liv. Var helt inställd på fotbollsträning men fick nöja mig med att sitta i omklädningrummet utan ström, med åskan dånande utanför, blixtar som lyste upp hela himlen och slog ner i telefonmaster, träd som blåste omkull, en mindre översvämning och hagel på en och samma gång. Kan ha varit bland det häftigaste men också läskigaste jag varit med om. För er som inte vet det så har jag under de senaste dagarna haft väldigt mycket ångest över min (obefintliga) ekonomi. Då deklarationsbeskedet kom som en smäll på käften och CSN bestämt sig för att inte betala oss studenter några pengar under juni månad, stod det klart att jag endast har 1000 kronor kvar att leva på fram till 25 juli. Känns inte jätte bra faktiskt. Dock börjar jobbtimmarna ramla in och det ser ljusare ut. Problemet är bara att jag fortfarande inte får några pengar i juni. Känns inte heller bra. Men det löser sig, som det mesta har en tendens att göra (tilläggas bör att jag har som plan att hinna åka på två festivaler under denna fattigmansperiod). Är inte helt nöjd med min oförmåga att spara pengar faktiskt. PS: jag är typ klar med min slutrapport, vilket betyder att jag i stort sett har sommarlov nu. Eller ja lov och lov, jag är ledig från skolan i alla fall! Det känns bra! (bara två år kvar till examen). PPS: jag längtar tills på lördag och Dans Dakar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela