harardittlivmy

Alltpåengång

Publicerad 2011-05-26 11:55:48 i Allmänt,

Tänkte dela med mig lite av vad som hänt under den senaste tiden. För det första så är ju Communicare över. Projektet som vi jobbat med sen i februari är nu helt plötsligt slut! Det känns konstigt och lite tomt men samtidigt riktigt skönt. Äntligen är det snart dags för lite ledighet.

Communicaredagarna var helt fantastiskt bra. Inspirerande, lärorika, uppiggande, nyttiga och roliga.
Efter dessa två dagar var det dags att åka hem till Järvsö för att förbereda mammas överraskningsfest. Just det, min mor fyllde 50 år förra veckan och det tänkte vi fira genom att överraska henne med en hejdundrande fest. Utan att hon anade ett dyft lyckades vi genomföra vår plan till 100%. Festen blev jätte lyckad och alla hade jätte trevligt. Helgen led mot sitt slut så jag begav mig hem till Hudik för att inta vardagen igen.

På måndagen fick jag dock besök av bror & Anna. Henrik hjälpte oss att koppla in diskmaskinen som stått på diskbänken i snart ett halvår. Vi diskar som aldrig förr och tackar hyresvärden för att vattnet ingår i hyran! Anledningen till deras besök i Hudiksvall var för att de hade en tid för ultraljud och faster fick stolt se bilder på det lilla livet när de kom på besök. Lunch på stan och lite shopping på ÖoB och Maxi hann vi med innan de bagav sig hem till Järvsö igen. Kvällen spenderades i Sundsvall tillsammans med Kick-Out gruppen. Vi har planerat den roligaste Kick-Outen någonsin!

Tisdag och jag får ännu mer besök från Järvsö. Denna gång är det Marie och Benji som gör en visit i Hudik. Vi gör stan och jag konstaterar ännu en gång att Benji är min största kärlek (det är lugnt Per förstår!). Det var riktigt skoj att äntligen få träffa delar av familjen Graaf-Eriksson igen. När de började dra sig hem mot Järvsö igen satte jag igång och bakade både bröd och chokladmuffins.

Gårdagen var jag till stora delar upp i Sundsvall. En avskedslunch med gruppen, i solen på Invito. Med mätta magar begav vi oss mot skolan och det sista Stormötet. Diplomutdelning och skrattfest stod på schemat. En härlig eftermiddag som avslutades med filandet på en överraskning inför Kick-Outen. Vid halv fem tiden var det dags att bege sig hemåt för att peta i sig lite mat innan fotbollsmatchen på Sparbanken arena. Ungefär så har mina senaste dagar sett ut.




Servettvikning inför banketten



Genrep på Stadshuset



Under onsdagkvällen firade vi att Communicare var nära på Emelies ballkong, grannkatten ville visst också vara med!



The Brand Man föreläser om varumärken



En fullsatt spegelsal



Lunch på Stdashuset, dag 1



Lärare och AP:s inför banketten på torsdagskvällen



Jon Moraeus förklarar att vi måste lära oss att lyfta oss själva, för många gånger är vi hårdare mot oss själva än andra.



Petter, föreläser om sin resa genom karriären och sitt personliga varumärke.



Mamma, påväg till festen, helt ovetande.



Klockan fyra på söndagsmorgonen hittade jag en midsommarblomster. Lycka!



Solen påväg upp över Skålbo. Vackert!



Det lilla livet!



Det lönar sig inte att vara snäll säger vissa. Vad får man för att vara snäll och hjälpa lillesyrran? Avloppsvatten i ansiktet var det ja!



Jag hittar fortfarande ris under köksmattan efter att Benji käkade lunch på kinaresturangen i stan.

[MyFransson]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela