harardittlivmy

Hälften kvar, hälften klart

Publicerad 2012-02-15 20:18:10 i Allmänt,

Jag sitter i köket "hemma" i Tullinge och ser på när resten av min tillfälliga familj lagar mat och stökar på. Jag trivs här. Väldigt bra faktiskt. Det enda som är jobbigt är ju saknaden efter pojkvännen, men det som inte dödar det härdar har jag hört. Att Frida och de andra brudarna på Sveavägen dessutom tar in mig i deras lilla familj gör att jag härdar ut. För tiden går ju snabbt när man har roligt, och det kan man minst sagt säga att vi har.



På fredag har jag avverkat halva min tid här i Stockholm. Jag tänker inte tjata mer i hur snabbt tiden går, men ja det går fruktansvärt snabbt. Jag trivs inte bara i hemmet utan också som fisken i vattnet på arbetsplatsen. Idag fick jag en förfrågan att följa med på ett pressevent under morgondagen. Inte vilket pressevent som helst heller, utan ett pressevent på Aifur (för er som inte vet vad Aifur är, så är det E-type's Jag är galet peppad och ser fram emot morgondagen galet mycket. Efter jobbet ska jag dessutom åka och hälsa på hemma hos Emelie och hennes kille. En kväll som alltså inte kan bli annat än bra.

Till helgen åker jag hem till Järvsö och avverkar ett årsmöte med Bygdegården, myser med familjen och träffa vänner som varit utomlands i många månader. Det ska bli riktigt kul att sätta igång med arbetet kring Bygdegården på riktigt. Engagera befintliga medlemmar, rekrytera nya, anornda härliga fester och allt annat som ligger inplanerat. Jag kan knappt bärga mig! Att jag dessutom kommer få träffa Erika, som varit borta alldeles för länge nu, känns ju helt underbart. Längtar tills jag får krama om henne och höra henne skratta igen.

Förutom att jag blivit gravt kaffeberoende under mina veckor i Stockholm har jag också blivit en post-it och tops missbrukare. Eller ja topsen har alltd varit en hårt åtgången produkt i mitt hem. De går åt som smör i solsken. Mindre bra för miljön, men väldigt bra för minnet (att överkonsumera post-it lappar).





Imorgon kommer Clara äntligen ner till storstan och kommer tillbringa lite tid här framöver. Förhoppningsvis kommer vi kunna träffas och umgås under våra redan fullspäckade kvällar i huvudstaden.

Och för att avsluta detta inlägg så vill jag bara tillägga att ni inte behöver vara oroliga (med tanke på mordet som nyss skett i Tullinge) för min del. Det ska tydligen ha skett i den andra delen av stan och dessutom bor jag i den "lugnaste delen av stan". So don't you worry about me.







[MyFransson]

Kommentarer

Postat av: Frittä

Publicerad 2012-02-15 22:21:10

snyggis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela