harardittlivmy

Dag 3

Publicerad 2012-01-06 23:21:00 i Allmänt,

Klart den bästa dagen av rapportskrivardagarna hittills. Resultatmässigt, motionsmässigt och matmässigt har den varit bra från början till slut. En förjävla produktiv dag som avslutades med att se Claras uppträdande på The Voice Sverige. Tusan vad bra hon är!



Jag har idag gjort min tv-debut (och karriär?) som vuxen och kan nu bocka av det från "att göra innan jag dör listan". (följde med som "anhörig" och stöttepelare när Clara skulle spela in sin audition för programmet).
Helt oerfaren var man ju dock inte då man faktiskt varit med på tv två gånger innan. 1998 (8år) i samband med att man sände midsommarfirandet i Järvsö på TV. Då sjöng jag och min dåvarande bästa vän i kören som stod för den tillhörande musiken till dansen runt midsommarstången och vi fastnade såklart på bild. Detta var för mig skitcoolt och jag har än idag ett VHS band med det hela inspelat på hemma hos mor&far. Synd bara att vi inte har någon videospelare. Annars skulle jag visa alla mina vänner mitt 8åriga jag som står och sjunger i folkdräkt på självaste midsommarafton. Coolaste tjejen!

År 2009 (18år) var det dags igen när jag och två klasskompisar fick gå på en kunglig middag på Gasklockorna i Gävle som ett resultat av att vi pratade inför Kungen&Drottningen på vår gymnasieskola. Denna gång var det inte fullt lika coolt eftersom det var de regionala nyheterna som lyckades fånga oss iklädda finblåsan och jag svamlade mest bara som svar på deras frågor. Att jag var 18 betydde ju också att jag var tvungen att tycka det var pinsamt. Alltså inte alls lika coolt som när jag var 8år och fick sjunga på samma scen som Lill-Babs.

Alltså har jag gjort mitt i TV och abdikerar nu som tvkändis för att lämna all plats åt Clara och hennes skönsång <3

PS. Jag har även gjort radio för Radio Gävleborg med legenden Hasse P, 2007 (17år). Mediahora? Nä inte alls, jag var  bara en väldigt omtyckt hälsingestinta som blev ombedd att ställa upp på diverse påhitt. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela