harardittlivmy

Framme!

Publicerad 2012-01-16 01:08:05 i Allmänt,

Är nu framme i Tullinge och har installerat mig i det rum som ska komma att bli mitt hem i tio veckor framöver. Trivs redan som fisken i vattnet (efter ca en timme på mitt rum) och jag har en bra känsla i magen, förutom att den kurrar lite smått.

Min bror Hans var så himlans snäll och skjutsade ut mig hela vägen till Tullinge fast han skulle stanna i Upplandsväsby egentligen <3. Vi åkte hans firmabil, vilket är en flakbil, så när vi svängde upp på gården i Tullinge kom grannarna smygandes och undrade vilka vi var. Efter ett mindre förhör kunde vi presentera oss och ta i hand. De tyckte att det verkade misstänksamt med en flakbil med två främmande människor i klockan halv tolv på natta. Ganska komiskt och annorlunda välkomnande.

Imorgon klockan tio börjar jag min tio veckor långa praktik på Prat PR. Jag är faktiskt inte så nervös längre (man ska inte ropa hej, eller vad man nu säger), speciellt inte om man jämför med hur jag varit tidigare i veckan och under dagen. Jag borde tänka på refrängen nu eftersom jag måste upp i tid om jag ska lyckas navigera mig till stan härifrån imorgon.

Sov gott folk och önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela