harardittlivmy

KAOZ

Publicerad 2012-01-12 02:01:36 i Allmänt,

Har tillbringat dagen med att försöka strukturera upp det kaos som råder i min tillvaro. Packa, skriva listor, bocka av dem, ringa samtal, skicka mail, förbereda examinationen, förbereda styrlesemöten, gå på möten, prata med framtida hyresvärden, skriva brev till kompis, skruva upp hyllor, få damp på IKEAs kassa pluggar.. osv.

Lider dessutom av en separationsångest som får mig att gråta varje gång jag tänker på det. Det beror nog mest på att jag är så förbannat nervös och allt känns så fruktansvärt kaotiskt just nu. Har ingen riktig koll på mig själv, min tillvaro eller ekonomi.
Det är tur jag har min bättre hälft som alltid håller lugnet och får mig att varva ner. Synd att jag inte kan packa med mig honom och ha honom vid min sida de kommande tio veckorna.

Men nu tänkte jag berätta några fina saker innan jag ska försöka sova. Idag hade jag Lina och Gustaf här på fika. Eftersom vi bor grannar men knappt ses ändå tyckte vi det var dags att ta oss i kragen och göra nånting åt det. Jag bakade en hallon/blåbärspaj och kokade kaffe, vi pratade fina minnen och skrattade som vi brukade göra förr. Fint. Jävligt fint.

När jag var hemma i Järvsö berättade Henrik&Anna att de planerade Ludwigs dop någon gång i mars och de ville att jag ska vara gudmor/fadder. Fick en tår i ögat, hoppade högt och tackade ja! Det är nog den finaste förfrågan jag fått, det tillsammans med Hans&Malins förfrågan om att vara toastmadame på deras framtida bröllop <3

Med det fina avslutet säger jag godnatt och hoppas att det kommande dygnet inte blir fullt lika stressigt som detta.

1 - Nathalie och Ludwig, de fina barnen!
2 - Mellan ett möte och ner packningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela