harardittlivmy

Vänner och kalas

Publicerad 2012-01-21 13:07:19 i Allmänt,

Första veckan på praktiken är avklarad och jag kan bara konstatera att både arbetsplatsen och kollegorna får mer än godkänt, mycket väl godkänt. Jag trivs som en tok.

Igår var jag och träffade Stina efter jobbet. Vi skålade i mousserat och drack rödvin till middagen som hon bjöd på. Efter att ha kollat på The Voice och en stund på Little Miss Sunshine somnade Stina på soffan och jag var nära att göra detsamma. Jag tog mig hem, möttes av en drös 18 åringar som knackade på min dörr och ville att jag skulle spela kort med dem. Jag avböjde snällt och somnade kort därefter.

Idag har jag sovit länge, käkat frukost med Linnea (dottern i huset) och skrubbat stearin från golvet som någon av hennes vänner spillt. Ikväll står födelsedagsfirande, i dubbel bemärkelse, på schemat och jag funderar på om jag ska sova en stund till eller om jag ska göra nå annat vettigt, typ som en promenad. Vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela