harardittlivmy

Vecka 2, dag 1

Publicerad 2012-01-23 22:49:31 i Allmänt,

Det är redan vecka två på praktiken vilket innebär att det går förjävla snabbt mina vänner. Idag var det lite segare på kontoret än övriga dagar. Tror måndagskoman hade lamslagit större delar av kontoret faktiskt, då det verkade som att jag inte var den enda som var lite slöare än vanligt. Under eftermiddagen tycktes arbetet rulla på bättre och alla litrar med kaffe som jag druckit började kicka in.

Lördagskvällen blev en riktig succé. Efter en fääncy middag på en fääncy restaurang med tjejerna begav vi oss till en rockbar. Där drack vi bärs (några av oss drack fina drinkar) och diggade musik. När de andra kände sig nöjda och drog sig hemåt bestämde jag och Frida oss för att kvista vidare. Vi ringde till Linnea och hon hänvisade oss vidare till en klubb nära Kungsbron. Till en början var vi skeptiska men körde vårt race och kvällen blev lyckad. Fuldans, småpojkar i fejkad VIP-hörna, brända burgare, Kungakronor, riddare i rustning och fransmannen summerar kvällen ganska bra.

På söndagen vaknade jag i vanlig ordning med en fin huvudvärk och påträngande bakfylla. Efter ett tag lyckades v ta oss ner på närmsta butik för att handla så vi kunde käkade lyxfrukost. Till efterrätt blev det glass i stora lass och tårar till "hur många lingon finns det i världen". Därefter storstädade vi hemma hos Jossan&Andréa, lagade korvstroganoff och tittade på en till film. Sen var det dags för mig att ta mig hem till Tullinge och väl hemma somnade som en spädgris på sötörat.

Till middag idag lyxade jag till det och lagade lax och hemgjort potatismos med prästostcreme. Det hade säkert varit skitgott om jag inte varit ensam. Det är i dessa lägen som jag minns varför man slutade laga mat och äta riktigt när man bodde ensam. När rastlösheten slog till bestämde jag mig för att förvalta energin på ett bra sätt och drog ut på en löptur. Kors i taket. Det var jävligt skönt dessutom. Nu ska jag bara försöka hålla denna motivation vid liv (i alla fall under de 20 första dagarna innan det går på rutin). Förhoppningsvis kommer jag känna för att ta mig en tur imorgon också.

Nu däremot ska jag dricka en kopp te och se en Disneyfilm.
Vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela