harardittlivmy

Vecka tre

Publicerad 2012-01-30 20:38:23 i Allmänt,

Vecka två är avklarad och jag kan med med rakrygg säga att den gått smärtfritt och följsamt förbi. Helgen bjöd på både en massa vila (under både fredagen och söndagen) samt livat barty (under lördagen).

Under mina två veckor i storstaden har jag kommit att få några uppfattningar och tankar som jag tänkte sammanställa här.

My's tankar om tiden i Hufudstaden
- det är fint att bo med andra människor, speciellt sådana som man inte känner sedan innan (de man känner också förstås)
- jag fullkomligt älskar att konversera med folk. extra kul är det jag känner att vi kan ha ett utbyte av våra erfarenheter, exempelvis någon med annan ålder, ursprung eller bakgrund
- det är ganska roligt och givande att åka tunnelbana/pendeltåg. man får se/höra så mycket som man aldrig annars skulle hört/sett
- jag är en tvättäkta småstadstjej. trots att jag trivs väldigt bra här så längtar jag himla mycket hem
- det är synd att man inte hälsar på folk man möter på samma sätt här i Stockholm. jag tror alla skulle bli lite gladare av det, om vi hälsade på varandra när vi möts på gatorna
- jag tycker det är störtlöjligt att hålla på och klassa folk som cool/ocoola bara för att man har ett viss par skor eller fel sorts kläder när man ska gå på krogen. varför hålla på så när man kan dansa och ha kul tillsammans istället?

Ja det här var en kort summering av mina storstadstankar än så länge.

Dags för lite film och te!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela