harardittlivmy

Ingenrubrik

Publicerad 2012-06-18 00:23:07 i Allmänt,

Det är konstigt att så fort jag ska blogga känner jag mig otillräcklig. Är inte det lite konstigt? Här har jag ett ypperligt tillfälle att spegla mig själv och den jag vill vara i ord och bild, men gillar inte att berätta för folk om min blogg och får prestationsångest eller tvivlar på min förmåga att uttrycka mig i text när det är dags att skriva något. Vad är mitt problem?

En annan sak som slagit mig är att jag är lite för bra på att ställa in saker. I fredags avregistrerade jag mig på sommarkursen och hos CSN, vilket betyder att jag har ingen som helst inkomst i sommar ifall det inte ramlar in fler timmar snart. Dessutom ser det ut som att jag eventuellt blir tvungen att ställa in fler saker framöver på grund av en massa annat som dyker upp längs vägen. Det enda jag saknar är för tillfället en inkomst. Ett jobb. Men som sagt, jag är jävligt bra på att ställa in. Detta betyder att jag är en jävla quiter. Kul. Jävligt kul.

Jag älskar att vara "ledig" om dagarna men blir samtidigt knäpp av det. Blir så rastlöst att jag håller på och går i taket samtidigt som jag blir handlingsförlamad och kan inte ta mig för att göra alla de saker som jag borde ta tag i. Jag känner mig faktiskt ganska tråkig och dassig just precis nu. Jävligt tråkig känsla må jag säga. Inte att rekommendera.

Helgens bästa var i alla fall finbesöket från Alfta/Söderhamn! Åh vad glad jag blev av att få träffa dem - Chris, Henrik och Frida. Det var, trots regn och rusk en mycket fin dag på Järvzoo tillsammans med alla djuren. Eller ja alla djuren som ville visa sig. Bäst var de skedande björnbäbisarna. De var klart bäst!

En liten anekdot: vi såg ingen räv på Järvzoo men imorse när jag satt och käka frukost kom det en räv springandes över gården. Det hönder (nästan) bara i Hälsingland. Hälsingland - Vilket fantastiskt land!

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2012-08-05 18:31:04

<3 <3 <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela