harardittlivmy

Udda fast gulligt

Publicerad 2012-03-04 21:38:05 i Allmänt,

Hemma i sängen efter ännu en bra helg i storstaden. I fredags bjöd Malin och Niklas på käk, sällskapsspel och en trevlig kväll tillsammans med några av deras vänner. Lördagen var lång och händelserik. Lunch med Chris sen Naturhistoriska med henne och Edgar som avslutades med Sea Rex på Cosmonova. Himla kul.

På kvällen slöt jag upp med Järvsö brudarna (Clara, Erika & Amanda) för att käka barnmenyn från en restaurang med den otrevligaste personalen jag någonsin varit med om. Vi åkte sedan till stan för att träffa Erikas gamla klasskompis på deras hotell och förfesta. När det var dags för utgång gav jag och Clara upp för kvällen och gick hem för att sova istället. Bra val.

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att hänga med tjejerna, sovit middag, läst och käkat frukost till middag.

Sammanfattningsvis en mycket bra helg som avslutas med hemlängtan och förväntningar på den åttonde praktikveckan.

Det i särklass roligaste med hela helgen var när jag igår väntade på Chris kände en klapp på min axel. När jag vänder mig om ser jag en gammal man som fråga "ursäkta min nyfikenhet men är din syster liks vacker som dig?" varpå jag skrattar lite nervöst och svarar artigt "nä jag har ingen syster". Då säger han glatt "nähä, då är det alltså din mor som är lika vacker som dig. Du får hälsa henne så gott från mig" och så går han vidare. Kvar står jag lite snopen, smått smickrad och lite chockad men full av skratt. Vad var det just som hände? tänkte jag för mig själv innan jag började analysera och kom fram till att det var en väldigt gullig gest, om än väldigt udda.

Detta får avsluta min helg, för nu ska jag sova gott. Ha't!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela