harardittlivmy

"ostkaka - det är fan en konst att tillverka"

Publicerad 2012-05-09 22:41:19 i Allmänt,

Efter ett antal samtal till både Arla och LRF lyckades jag vid tvåtiden till slut få tag i bonden Bengt som lovade att jag skulle få köpa 12 liter opastöriserad mjölk. Jag och Frida satte oss i silverkulan och dundrade ut till bondgården där vi tittade på kossorna (vågade inte fråga om vi fick klappa dem) och köpte med oss mycket mjölk. På vägen hem körde jag mitt försiktigaste för att undvika mjölkspill i bilen. Vi har sedan i timmar försökt framställt den finaste av alla konstformer, ostkaka (just nu känns det som att inget slår detta). Klockan 21.00 tog vi för sista gången ut denna gyllengula skapelse ut ugnen och kände oss stoltare än någonsin. Vi hade gjort det. Tillverkat ostkaka på egen hand. Fan va bra vi är!

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2012-05-10 22:35:02

Åh ni skulle hört av er till mig! Har massa kontakter med bönder via Lantmännen! Stolt över er med ostkakan förresten, vill också lära mig så heeemskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela