harardittlivmy

Sköna dagar i solen

Publicerad 2012-05-22 23:43:49 i Allmänt,

Tillbaka i stan efter en helskön helg hemma i Hälsingland. Fick träffa hela familjen, träna fotboll (!), planera bygdegårdsarbete, umgås med vänner som man inte träffat på alldeles för länge, skjutsat fylleskallar, sett konsekvenserna av en älgkrock och en massa annat.

Den här veckan verkar inte blir sämre då den hittills har bjudit på en ny inneboende (Chris), plugg, kortspel i solen, vin på en brygga i solen, fina samtal och bra umgänge. Det bästa är dock att det endast är tisdagskväll och veckan har fortfarande massor kvar att ge. Imorgon vankas Vårruset och jag ska göra mitt bästa för att inte få en sämre tid än för 5 år sedan när jag gick runt med klasskompisarna. Nu är det en ny klass och bättre kondition (eller?!) som står på schemat, så förhoppningsvis går det bättre. Dessutom ska jag träffa Kimmen och Lina för att försöka ta igen missad tid. Till helgen har vi planerat att skrika och skråla på dem som tävlar i Medelpadden och sedan kanske gå på en rolig fest. Allt detta i skenet av solen, eftersom Sundsvall lovar finväder hela veckan!

Mitt i allt detta ska det också hinnas med att tentaplugga för nästa torsdag är det dags att tenta av årets sista kurs. Sen är det "sommarlov" och alla drar åt olika håll. Behöver jag ens säga att separationsångesten börjar krypa inpå? Nä, trodde väl det. Men då vet ni ungefär vad som händer och sker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela