harardittlivmy

Sömn är överskattat, eller nå ...

Publicerad 2012-05-05 03:34:34 i Allmänt,

Försöker sova. Det spritter i benen. Käkarna krampar och jag känner mig klarvaken trots att klockan är halv fyra. Jag vet inte om det är alla tankar i min trånga skalle som ställer till det, eller den fruktansvärda hemlängtan. Kanske är det både och? Det tycks i alla fall vara helt omöjligt att sova. När jag försöker tömma mig själv på tanken som snurrar i huvudet så dyker nästa upp. Kommer jag hinna läsa alla kapitel imorgon? Kommer jag hinna träna? Hur ska jag hinna ordna inför festen imorgon? Undra om jag får sommarjobbet jag vill ha? Får vi bidraget vi sökt till bygdegården? När kommer jag kunna åka hem igen? Kommer jag orka springa Vårruset? Kommer jag klara kursen? Ska jag plugga i sommar? Varför kan jag inte sova?

Mycket att tänka på och helt omöjligt att inte tänka på nånting. Så vad gör man? När man som mest behöver sömnen tycks den strejka och inte vilja samarbeta. Helt fel tillfälle. Helt fel!

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2012-05-05 09:03:32

Det löser sig, det gör det alltid <3

Postat av: Fruttis

Publicerad 2012-05-05 10:01:26

Håller med Christina där. Hoppas du mår bättre idag!

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela