harardittlivmy

Tentaångest delux

Publicerad 2012-11-09 11:35:09 i

Timmar kvar till tentan. Ångesten kryper inpå, samtidigt som känslan av uppgivenhet infinner sig.

För att citera Christina om känslan inför tentan - "Hjärnan kan jämföras med ett vattenglas som är fyllt till bredden. Det svåra är att balansera glaset hela vägen till tentasalen utan att spilla nånting på vägen". Bra beskrivet. Lite finare än den beskrivande frasen "korvstoppning" dessutom.

Det jobbigaste vore dock om jag inte får skriva tentan idag, då jag klantigt nog glömt att anmäla mig till den. Det kommer säkert sluta bra. Men risken finns att jag inte får göra den - och måste skjuta upp det minst tre veckor till. Vore jobbigt, nå så djävulskt!

Nu är det dags för lite käk innan vandringen mot tentasalen och det fyllda vattenglaset börjar. Önska mä lycka till fö fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela