harardittlivmy

kanske den längsta helgen någonsin

Publicerad 2012-10-22 11:10:23 i Allmänt,

Okej, jag ska snabbt försöka ta er igenom min helg för att sedan fokusera på soffläget och C-uppsats hetset som råder just nu.
 
Fredag: Sov liiiite för länge, men övertalade mig själv att det var okej eftersom att jag skulle lämna in vårt grupparbete och att jag hade en lång helg med mycket jobb framför mig (vägrade inse att vinet från kvällen innan kanske hade en viss inverkan). Snabbstädade lägenheten, packade väskorna, käkade mysig lunch med Chris på Barrista, gav mig själv hemläxa (iform av att läsa C-uppsatser inom det ämne vi bestämde oss för)och träffade massa kändisar på stan. Rusade hem där jag slängde in alla saker i bilen, åkte iväg på ICA för att inhandla pepparkaksdeg och alvedon innan jag lämnade av grupparbetet på skolan och styrde kosan hemåt Järvsö.
Stannade till i Hudik för att pussa på pojkvän, äta korv med bröd till middag och sen hjälpa till att skruva på en trasig TV. Åkte, efter ett misslyckat försök till att laga TVn, vidare till Järvsö där det klassiska kvällsfikat inmundigades. Nytt för denna gång var dock pepparkaksdegen som fick göra kaffet sällskap. Pappa gjorde ett försök att dra den klassiska historian "man får inte äta deg för då får man ont i magen", men jag motargumenterade med att det är något man säger till barn för att de inte ska äta för mycket deg innan maten. Konstigt nog nöjde han sig med det svaret och tuggade vidare på en bit deg. Efter fikat åkte vi till bygdegården för att ställa upp allt inför lördagens aktivitetsdag. Redan här var jag redo att lägga sötörat på kudden och drömma sött, men icke!
Hanna ringde och var besviken över min frånvaro, så jag packade in mig själv i bilen och åkte vidare (observera att jag inom loppet av åtta timmar hunnit varit i alla mina hem - Oscarsgatan, Hudik, Mamma&Pappa och Hanna). Två timmar seanre hade vi installerat Hannas nya Iphone och låg framför TV:n och tittade på en film.
 
Lördag: Upp med tuppen för att hinna både duscha, baka, hämta växelkassan och handla innan bygdegården slog upp dörrarna. Redan klockan elva ramlade barn och föräldrar in för att leka, spela och umgås tillsammans. 
 
Åtta timmar senare, ett antal ansiktsmålningar, en pärlplatta, några lekar och målade armar, åkte jag hem till bror och hjälpte honom med barnen en stund. Klockan halv tio stod middagen, i form av pizza, på bordet och även denna kväll var jag vid den här tiden beredd att gå och lägga mig.
Ändrade planer. Sluter upp med vännerna i deras replokal innan vi åker vidare för att spela nåra omgångar biljard på Condis. Eftersom mor&far är på galej och inte känner sig redo att åka hem vid det här lagt följer jag med på efterfesten. Höjdpunkten är när sällskapet plockar fram diverse insrument för att spela och sjunga låtar som aldrig tycks bli dåliga, hur ofta de än spelas. Vid det här laget var jag övertygad om att dagen nått sitt max på lyckoskalan, men ack så jag bedrog mig. Klockan närmar sig tre på natten och jag åker till Ljusdal för att hämta upp föräldrarna hemma hos faster och hennes man. När jag kliver innanför dörren hittar jag sex stycken dansande släktingar. Jag ansluter till de glada gänget och dansar mig igenom några låtar innan drar igång Tommy Körbergs "Stad i ljus" och får alla att sjunga med i en vacker symbíos (lät nog fördjävligt, men kul hade vi). Vi avslutar kvällen här - på topp, och beger oss äntligen mot hemmet och sängläge.
Väl hemma störtar jag ner i sängen och somnar till pappas snack om engagemang och att han vill köpa mig en ny säng.
 
 
Söndag: Städdag på bygdegården. Resten av dagen tycktes jag mest vandra runt som i ett sorts töcken. Mot kvällskvisten kom Emma och hennes far, som vi inte träffat på år och dar', på en kopp kaffe. Vi tittade på kort från när vi var små, skrattade och pratade om det som händer i våra liv. När de lämnat Fallasvägen åkte även jag vidare, hem till mina sambos i Hudik. Där hemma trängdes man i soffan och tittade på Halloween på datorn, åt godis och drack julmust. Ungefär här någonstans avslutade jag min helg, med ett välbehövligt soffhäng och en god natts sömn.
 
Idag ligger jag på soffan och försöker göra min hemläxa, som jag så fint gav mig själv i fredags. Det går sådär. Något positivt är dock att jag inte har någon TV att titta på, men så finns det ju en anledning till varför jag skrev världens längsta blogginlägg också. Eller nå sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela