harardittlivmy

1000 saker senare

Publicerad 2013-02-04 11:51:32 i

Det här med att hinna med 1000 saker på en och samma helg, känns lite som min specialitet numera.

Jag börjar fredagen med att lämna Sundsvall för Järvsö, lite halvt pluggandes i baksätet på en skumpig bil, umgås med familjen och sedan vännerna. När fredag övergick till lördag var det också dags för lite mer seriösa aktiviteter så som styrelsemöte med bygdegården, bäbismys, fotovernissage och planerande av kvällens storslagna aktiviteter. Dock kom en sjukdom att sätta käppar i hjulet för mina kvällsaktiviteter då jag var tvungen att hoppa in och jobba i fyra timmar.

Lite lagom loj efter arbetet tog jag vid där jag slutade innan, att dricka en öl och ha skoj med vännerna. Så fick det bli resten av kvällen, tills att tröttheten tog över och bestämde att det var dags att göra kväller.

Söndagen bjöd på ännu mera bäbismys, tårtkalas och bygdegårdsärenden. Kvällen tillbringades i sällskap med den bästa människan jag vet och hans syster. Perfekt avslut på en något fullspäckat, men ack så rolig helg hemma i byn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Fransson

Tjejen med hjärtat i Järvsö, lägenhet i Sundsvall och sambo i Hudiksvall. Har som mål att bli bra på kommunikation och PR. Brinner för bygdegårdar och framförallt den i Skålbo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela